• چهارشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۱۷
  • اخبار
  • 1470 بازدید
  • بدون دیدگاه
فعالیت ۱۳ شرکت دانش‎ بنیان و فناور در چهارمحال و بختیاری در مقابله با بیماری کرونا

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ شرکت دانش‌بنیان و فناور در زمینه تولید ماسک، راه‌اندازی خط تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، الکل، دست‌کش در ایام کرونا در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اسماعیل پیرعلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان و فناور در ایام کرونا اظهار کرد: ۵۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده دست توسط شرکت‌های زیست یار مهراندیش، گل‌افزای یکتا، زیست‌رویش و پویا پرتو چهارمحال و ۲۰۰۰ لیتر الکل ۹۶ درصد توسط شرکت پیشتاز فاطر و یکی از هسته های مرکز رشد تولید شده است.

وی از فعالیت ۱۰ خط تولید ماسک با خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار ماسک سه‌لایه نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تولید شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، تعداد دستکش‌های یک بار مصرف تولید شده را ۱۰۰ هزار جفت اعلام کرد.

پیرعلی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و با هدف کاهش آسیب وارده به کسب و کارهای فناور و دانش‌بنیان حمایت‌هایی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان شده است.

وی افزود: اختصاص حمایت مالی ویژه اجاره‌بها به کلیه شرکت‌های مستقر در پارک برای سه ماه نخست سال جاری به میزان ۱۰۰ درصد مبلغ اجاره‌بها از جمله حمایت‌ها از شرکت‌های مستقر است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از تمدید زمان ۳ ماهه جهت ارائه گزارش آن‌دسته از هسته/واحدهایی که تاریخ ارائه گزارش پیشرفت آن‌ها در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت سال جاری بوده است، خبر داد و ادامه داد: به‌علاوه زمان ۳ماهه قرارداد استقرار هسته/واحد/شرکت‌هایی که تاریخ قرارداد استقرار آن‌ها در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به اتمام رسیده، تمدید شده است.

پیرعلی  اعطای تسهیلات به شرکت‌های فعال در حوزه مبارزه با کرونا و اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده را یادآور شد.

وی از حمایت ویژه برای تهیه اقلام تبلیغاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای برگزاری جلسات راهبردی به صورت غیر حضوری نیز حمایت صورت گرفته است.