• چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
  • اخبار
  • 1133 بازدید
  • بدون دیدگاه
اختتامیه جشنواره هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان برگزار شد

پژوهشگران، فناوران، دانشمندان برتر بین‌المللی و فناوران برتر بخش کرونا استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه همزمان با آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری این استان معرفی و تجلیل شدند.

در این آیین از پژوهشگران و محققان دانشگاهی، دانشجویی و دانش‌آموزی، پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، فناوران برتر مراکز رشد پارک علم و فناوری، واحدهای برتر حوزه تحقیق و توسعه (R&D) و ۱۲ نفر از دانشمندان برتر استان که به تازگی در زمره ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته‌اند، تجلیل شد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره موفقیت چشمگیر محققان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان این استان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: اقدامات خوبی طی سالهای اخیر در راستای حمایت از بحث پژوهش و فناوری در کشور و استان صورت گرفته و امید است با تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی این روند رو به رشد سرعت بیشتری به خود گیرد.

اسماعیل پیرعلی افزود: شیوع کرونا سبب شد تا برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان به شکل مجازی پیگیری شود و در همین راستا با بهره‌گیری از توان یک شرکت خلاق بومی استان نمایشگاه مجازی هفته پژوهش را شکل دادیم که در کشور قابل توجه و نمونه بوده است.

وی ادامه داد: در قالب این نمایشگاه مجازی ۴۹ غرفه برپا شد که از این تعداد ۱۵ غرفه به دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، ۶ غرفه به رونمایی از دستاوردهای برتر پژوهشی، یک غرفه به فعالیت‌های فناورانه ویژه کرونا و سابر غرفه‌ها به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری اختصاص داشت.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از زمان گشایش این نمایشگاه تا اختتامیه (۱۵ تا ۱۹ آذر) بیش از ۱۰ هزار بازدید از این نمایشگاه انجام گرفت، تصریح کرد: این تعداد بازدید که به طور میانگین برای هر بازدید ۱۰ دقیقه زمان ثبت شده است در مقایسه با سال‌های گذشته رقم قابل توجهی است.

رییس دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران و فناوران برتر این استان در هفته ملی پژوهش که از ۲۲ آذر آغاز می‌شود بتوانند جزو نفرات برتر قرار گیرند.

سعید کریمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در هفته پژوهش و فناوری استان، تصریح کرد: یکی از سمینارهای انجام شده در این هفته به صورت ملی برگزار شد که بازتاب‌های مطلوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد در سالهای اخیر در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های قابل قبولی در سطح ملی و بین‌المللی از خود نشان داده است، خاطرنشان کرد: امید است این فعالیت‌ها در سال جهش تولید نیز در جهت خدمت به استان و کمک به روند توسعه‌یافتگی آن بیش از پیش نمایان باشد.

هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری امسال از ۱۵ تا ۱۹ آذر با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» به شکل مجازی برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه در قالب ۴۹ غرفه، برگزاری جلسات علمی و سخنرانی، رونمایی از ۶ محصول پژوهشی و فناورانه و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و ایده‌پردازان برتر از جمله برنامه‌های است که در این هفته برگزار شد.

در این آیین از فائز رییسی، بهزاد قاسمی، مهدی قاسمی، افشین احمدی ندوشن،یعقوب طادی، یاسر کیانی، عزیزالله فلاح، محمود رفیعیان، علی حسن‌پور دهکردی، ابراهیم رحیمی، حسن ممتاز و حامد سقایی به عنوان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان تجلیل شد.

مرتضی بیاره، رسول میرعباسی، صادق شیریان، افسانه قانی، علی روحانی، طیبه شریفی، غلامرضا حسامیان، علی حسن‌پور دهکردی و رضا مسعودی نیز به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاهی استان تجلیل شدند.

همچنین علی شجاعیان و امین بنی‌طالبی به عنوان پژوهشگران برتر دانشجویی، صالح یوسفی به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات و منابع طبیعی و مهدی عبدالهی و حسین مومنی به عنوان پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی استان معرفی و تقدیر شدند.

در حوزه فناوری نیز سعید خلیل‌زاده، سیدمتین غروی و فرحنار غضنفری به عنوان فناوران برتر مراکز رشد پارک علم و فناوری و  مهدی بنی‌طالبی، امین میرزاخانی و ایمان اکبریان به عنوان فناوران بخش کرونا تجلیل شدند.