• یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۵:۲۸
  • اخبار
  • 1105 بازدید
  • بدون دیدگاه
تاکنون 66 میلیارد تومان محصول فناور و دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری به فروش رسیده است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، تعداد دانش فنی تجاری شده در این استان را ۹۲ مورد اعلام کرد و گفت: تا کنون ۶۶ میلیارد تومان محصول دانش‌بنیان و فناور شرکت‌های فعال در استان به فروش رسید.

اسماعیل پیرعلی گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این استان را ۹۵ میلیارد تومان در سال اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر با تجاری‌سازی ایده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مسیر فروش و درآمدزایی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بخشی از فروش این محصولات صادرات می‌شود که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان ۲۰۷ هزار و ۶۵۰ دلار ارزآوری داشته‌اند.

پیرعلی، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسعه‌یافته پارک استان را ۷۶ شرکت اعلام کرد و گفت:  علاوه بر شرکت های توسعه یافته 63 شرکت و واحد فناور نیز در دوره های رشد مقدماتی و رشد در این پارک مستقر هستند. رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان برای ۷۹۲ نفر اشتغالزایی کرده است، اظهار داشت: تاکنون ۲۶۰ دانش فنی از سوی این شرکت‌ها تولید شده است.

پیرعلی با اشاره به قراردادهای بسته شده دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان استان، افزود: مبلغ این قراردادها که در حوزه IT، نرم‌افزار، الکترونیک، آب، شیلات، تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات نوین شهری است یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان است.

گفتنی است طی سالهای اخیر بیش از 80 اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.