• یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۷:۰۲
  • اخبار
  • 1211 بازدید
  • بدون دیدگاه
تامین اعتبار فاز نخست پروژه پردیس پارک علم و فناوری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری به نقل از ایرنا، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی ۲ مرکز رشد و کانون نوآوری صنعت جوش و زنجیره صنایع مالت با موافقت رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مصوب شد و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.همچنین مقرر شده است تا فاز نخست پروژه پردیس پارک علم و فناوری استان با تامین اعتبار از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا پایان امسال اجرایی شود.

اسماعیل پیرعلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در ۲ حوزه صنعت جوش و تولید مالت و ضرورت توسعه این توانمندی‌ها و رونق اشتغالزایی در نشست با رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مقرر شد تا مراکز رشد و نوآوری این ۲ صنعت در استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها کارخانه تولید مالت صنعتی کشور در این استان فعال است و ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد قابلیت تولید۱۵۰ محصول دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره این صنعت در استان وجود دارد.

پیرعلی تصریح کرد: این ظرفیت قابل توجه سبب شد تا رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با توجه به اهمیت زنجیره ارزش امنیت و سلامت غذایی و حمایت از توسعه کسب و کارها با راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری مالت و تدوین بسته حمایتی ارزش صنعت مالت موافقت کند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به وجود جوشکاران متخصص در شهر هفشجان، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که در استان شهرک تخصصی جوش راه‌اندازی شود اما در گام نخست مرکز رشد صنعت جوش در هفشجان ایجاد می‌شود.

پیرعلی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری این ۲ کانون که به زودی محقق می‌شود فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان توسعه بیشتری پیدا می‌کند و تحول خوبی در حوزه اشتغالزایی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان و فناور با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر در استان فعال است. تاکنون ۹۲ دانش فنی از سوی این شرکت‌ها تجاری‌سازی شده و بیش از ۱۰۰ اختراع به ثبت رسیده است.