• سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
  • اخبار
  • 1281 بازدید
  • بدون دیدگاه
۲ مرکز رشد در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

۲ مرکز رشد و نوآوری در شهرستان‌های بروجن و لردگان، یک کانون شکوفایی خلاقیت آموزشکده فنی پسران شهرکرد و دو مرکز نوآوری صنعتی در شهرکرد روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین که همزمان با  واگذاری زمین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری فعالیت خود را از سال ۹۲ در استان آغاز کرد و در حال حاضر دارای  تیم فناور، دانش‎‌بنیان، خلاق و مراکز رشد و نوآوری است که برای بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

اسماعیل پیرعلی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۴ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان فعال است که ۲۳۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند و در سال گذشته با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا ۵۰۰ هزار دلار صادرات به خود اختصاص دادند.

وی، تعداد شرکت‌های دانش‎‌بنیان استان را ۴۰ شرکت اعلام کرد و گفت: همچنین سه مرکز رشد در دانشگاه‌های شهرکرد، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد فعال است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از توسعه فضاهای فیزیکی این نهاد طی سالهای اخیر خبر داد و افزود: فضای فیزیکی پارک از پنج هزار و ۲۰۰ متر در سال ۹۴ به ۱۶ هزار مترمربع در سالجاری افزایش یافته که ۷۰ درصد این واحدها تملیکی و ۳۰ درصد استیجاری است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان ۶ هزار مترمربع فضای کارگاهی است.

وی به طرح جامع پارک علم و فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در ۴.۳ هکتار و با زیربنای پنج هزار و ۱۵۰ مترمربع ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری تا سال ۱۳۹۸ منحصر در شهرستان شهرکرد بود که با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان‌های بروجن و لردگان نیز آغاز به فعالیت کرد.

این مراکز با ارائه خدمات فنی، تخصصی و تسهیلاتی حمایت از تیم‌های فناور و نوآور جهت رسیدن به کسب و کارهای دانش‌بنیان پایدار را به عنوان رسالت خود تعریف کرده است.

مهمترین خدمات ارائه شده در این مرکز شامل امکانات دفتری و اداری، تسهیلات با تنفس بالا، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، خدمات راهبری و کوچینگ تخصصی کسب و کار و خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

افتتاح مرکز نوآوری صنعتی شماره ۲ پارک علم و فناوری، بازدید از شرکت دانش‌بنیان آتیه‌سازان نگین فراز، بازدید از پیشرفت پروژه عمرانی پارک علم و فناوری، افتتاح ۳ مرکز نوآوری در شهرهای بروجن و لردگان و فنی و حرفه‌ای استان به صورت مجازی، بازدید از مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی، افتتاح مرکز نوآوری صنعتی شماره ۴ پارک علم و فناوری، بازدید از محصولات پژوهشکده جنین دام، افتتاح مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و بازدید از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به شهرکرد است.