• شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون چهارمحال و بختیاری تایید مرکز ملی را گرفت

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به عنوان نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون و مترولوژی استان مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(naci) قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اسماعیل پیرعلی در این رابطه افزود: با دریافت تایید صلاحیت ملی، آزمایشگاه اندیشه نگار بهفام در کمیت‌های فشار، جرم، حجم، شیمی، نیرو، دما و رطوبت می‌تواند نیاز استان و صنایع آن را به خدمات کالیبراسیون که در گذشته در تهران و دیگر استان‌ها انجام می گرفت، را برطرف کند.
وی ادامه داد: این آزمایشگاه در حال حاضر در حال ارائه خدمت به بسیاری از شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های استان است که با دریافت این مجوز و افزایش دامنه، امکان پوشش صنعت استان به صورت کامل را دارا شده است.
پیرعلی تصریح کرد: این شرکت با توجه به تجربه مناسب و موثری که در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و آزمون داراست و همچنین خلاء وجود یک آزمایشگاه کالیبراسیون در استان با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال اقدام به ایجاد و تجهیز نخستین آزمایشگاه کالیبراسیون در پارک علم و فناوری استان کرد که با این افزایش دامنه و مجوز مرکز ملی به صورت کامل امکان ارائه خدمات کالیبراسیون در استان مهیا شده است.
گفتنی است دستگاه‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در صنعت باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند. گذشت زمان، فرسودگی و حوادث غیرقابل پیش‌بینی باعث می‌شود تا قابلیت ردیابی نتایج آنها تا استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند که این شرکت علاوه‌بر کالیبراسیون برای این تجهیزات، گواهی کالیبراسیون مورد تایید سازمان استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بر اساس استاندارد Iso/iec ۱۷۰۲۵ صادر می‌کند.