• چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
  • اخبار
  • 1319 بازدید
  • بدون دیدگاه
در آیین اختتامیه جشنواره هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری از دو فناور برتر پارک علم و فناوری تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، روز چهارشنبه 17 آذر ماه آیین اختتامیه بیستمین و دومین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با حضور سعید رییسی سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد و جمعی از مدیران و پژوهشگران استان برگزار شد.

اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت: همکاری دانشگاه ها با مراکز رشد و پارک علم و فناوری بسترمناسبی را برای رشد فناوری طی این چند سال فراهم نموده است. وی افزود افزایش مساحت زیر ساخت در حوزه فناوری از 2000 متر مربع به 13000 متر افزایش یافته است که شامل فضاهای اشتراکی، آزمایشگاه، کارگاهی و غیره می باشد. پیرعلی بخشی از این فضاها را کارگاه ها و ساختمان های  استیجاری و بخشی را تملیکی عنوان نمود و خاطر نشان کرد این میزان زیرساخت تا پایان سال و با بهره برداری از پروژه توسعه فضای فیزیکی پارک علم و فناوری به بیش از 18 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت. رییس پارک علم و فناوری تربیت نیروی انسانی کارآمد را یکی دیگر از دستاوردهای پارک علم و فناوری دانست به طوری که در حال حاضر 900 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در 142 شرکت فناور و دانش بنیان در حال فعالیت هستند که بیش ار 230 میلیارد تومان گردش مالی این شرکت ها می باشد. رییس پارک علم و فناوری با تاکید بر انجام پژوهش کاربردی در دانشگاه خواستار هدایت دانشجویان به سمت تولید فناوری و پژوهش های فناور محور شد. وی با اشاره به برنامه های هفته پژوهش و فناوری و برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد:  هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار داده است تا با هم‌افزایی و همکاری لازم بتوان بستر مناسب حمایت از پژوهشگران را فراهم کرد. رئیس پارک علم و فناوری یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال را برگزاری به صورت مجازی دانست که از روز افتتاح تا کنون نزدیک به 8 هزار بازدید ثبت نموده است.

در این آیین از دکتر ابوالفضل غریبی مدیر عامل شرکت دانش بنیان “صنیع تجهیز پترو تاراز” طراح و تولید کننده تجهیزات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین جناب آقای پژمان سلحشوری مدیرعامل شرکت “زی پارس کامه ناژو” تولید کننده کیت تشخیصی میکروبی انترباکتریاسه ها و دیگر گرم منفی ها به عنوان فناوران برتر استان و دکتر امین میرزاخانی مدیرعامل شرکت “رهیاب هومان کامیاب صنعت” تولید کننده خطوط صنعتی به عنوان فناو.ر برتر در حوزه کرونا مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از 8 عضو هیات علمی، 5 پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی، 9 فناور برتر، 2 دانشجوی پژوهشگر برتر، 4 واحد تحقیق و توسعه و 9 دانش آموز برتر در جشنواره ایده سبز کوه تجلیل شد.