• چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
  • اخبار
  • 1019 بازدید
  • بدون دیدگاه
در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری از دو فناور برتر پارک علم و فناوری تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، روز چهارشنبه 28 آذر ماه آیین اختتامیه نوزدهیمن جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین رؤسای دانشگاه و جمعی از مدیران و پژوهشگران در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

در این آئین معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئله محور کردن پژوهش‌ها را یکی از راه‌های کاربردی کردن پژوهش‌ها در جامعه خواند و گفت: آموزش‌ها و پژوهش‌ها باید مشکلات را مورد هدف قرار دهند و تغییراتی را به وجود آورند که باعث رفع مسائل اجتماعی گردد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه جامعه و دانشگاه با هدف کاربردی کردن آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی در جامعه، افزود: امروزه در دنیای شبکه‌ها زندگی می‌کنیم و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند به صورت مجزا و به اهداف خود برسد.

معاون فرهنگی  اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه اکنون برای همه اثبات شده است که پژوهش یک کنش فردی نیست، اظهار کرد: پژوهش‌ها از دل انجمن‌های علمی و تخصصی رقم می‌خورد زیرا اقتضای موضوعاتی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم کار تیمی و گروهی است.  غفاری با بیان اینکه اکنون در کشور چهار میلیون و 73 هزار و 727 دانشجو در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: تعداد دانشجویان در چهارمحال و بختیاری 41 هزار و 181 نفر است که دستاوردهای پژوهشی بسیاری را نیز عاید کشور و انقلاب کرده‌اند.

وی میانگین تعداد دانشجویان نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور را پنج هزار و 97 نفر دانست و خاطرنشان کرد: این تعداد در سال 57 زیر 100 نفر بودند و اکنون این تعداد در استان چهار هزار و 345 نفر است.  معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بانوان دانشجو در کشور 45.9 درصد از دانشجویان کل کشور را شامل می‌شوند و این رقم در چهارمحال و بختیاری 47.6 درصد است، اضافه کرد: بر اساس این آمار تعداد بانوان دانشجو استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است و این نشان از همت بانوان استان برای ارتقای آموزش‌ها دارد.

در این آیین از مهندس رسول خدابخشی مدیر عامل شرکت دانش بنیان “جهان یکتا پارسیان” طراح و تولید کننده دستگاه نمونه بردار غلات و همچنین مهندس ایمان اکبریان مدیرعامل شرکت فنی مهندسی “آویژه تک آیرین کیان” تولید کننده دستگاه دوخت آلتراسونیک به عنوان فناوران برتر استان مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از 9 عضو هیات علمی، 2 پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی، 5 فناور برتر، 2 دانشجوی پژوهشگر برتر و 6 دانش آموز پژوهشگر تجلیل شد. گفتنی است نوزدهیمن نمایشگاه و فن بازار دستاوردهای پژوهش و فناوری استان که به همت پارک علم و فناوری با حضور 24 شرکت دانش بنیان و فناور و 22 دستگاه دولتی، دانشگاه و نهادهای مرتبط با پژوهش و فناوری امروز چهارشنبه 28 آذرماه همزمان با مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر به کار خود پایان داد.