• شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
  • اخبار
  • 956 بازدید
  • بدون دیدگاه
در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری از6 محصول فناورانه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری 6 محصول فناورانه و دستاورد پژوهشی و همچنین6 فرصت سرمایه گذاری جدید روز شنبه 24 آذر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در شهرکرد رونمایی شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: سانتریفیوژ پیشرفته آزمایشگاهی، دستگاه قرائت صدور فیش وپرداخت آنلاین، کنترلگر هوشمند فشار آب شبکه شهری، ماء الشعیر طیور( عصاره مالت طیور)، سامانه رصد و بررسی صحت اخبار و کتاب فلور گیاهی با رویکرد گیاهان دارویی 6 محصول فناورانه جدید است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

اسماعیل پیرعلی افزود: همچنین تولید چاپگرهای سه بعدی قالب های ماسه ای، تولید پایه های رز شاخه بریده به روش جدید، سوییچ شبکه، سیستم اسکادای صنعتی و سامانه های هوشمند و انواع محیط های آماده کشت میکروب شناسی 6 فرصت سرمایه گذاری جدید در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت 83 شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: طی 6 سال گذشته 260 دانش فنی در استان تولید، 100 دانش فنی تجاری سازی شده و 100 اختراع ثبت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت ها و هسته های دانش بنیان استان برای 843 نفر اشتغالزایی کرده است.

پیرعلی، گردش مالی شرکت های دانش بنیان استان را 750 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت ها تاکنون 540 هزار دلار محصول صادر کرده اند.

گفتنی است امسال از 24 تا 30 آذر با عنوان هفته پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین؛ در خدمت تولید ملی» نامگذاری شده است.