• سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷ - ۸:۰۴
  • اخبار
  • 850 بازدید
  • بدون دیدگاه
پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و اداره کل فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، طی نشستی با حضور اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و قهرمان آماره مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان دو طرف تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در این نشست مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت: پارک علم و فناوری و اداره کل فنی و حرفه ای میتوانند به مثابه دو بال برای شرکت های فناور و دانش بنیان باشند. وی تاکید کرد وجود 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان و مراکز شهرستان ها و ارائه آموزش های مهارتی در رشته های جدید از مهمترین ظرفیت های این اداره کل می باشد. قهرمان آماره داشتن مهارت را نیاز ابتدایی افراد جویای کار عنوان کرد و افزود آموزش های فنی و حرفه ای کاربردی و به روز است. وی از اجرای طرح تکاپو و آمایش سرزمین جهت نیاز سنجی در استان خبر داد و تاکید کرد در سال آینده رشته های جدید فنی و حرفه ای بر اساس این نیاز سنجی ایجاد خواهد شد. مدیر کل فنی و حرفه ای استان اظهار امیدواری کرد با همکاری پارک علم و فناوری بتوانیم گام موثری در کاهش نرخ بیکاری در استان برداریم.

همچنین در این نشست رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در تربیت نیروی های فنی در زمینه های مختلف را بر عهده دارد. پیرعلی عنوان داشت: یکی از وظایف ذاتی پارک های علم و فناوری اتصال جریان علم و فناوری به اقتصاد دانش بنیان است که بخشی از این وظایف در ایجاد کسب و کار با فنی و حرفه ای هم راستا است. وی تاکید کرد: مجموعه علمی استان باید زنجیره اشتغال و کارآفرینی را تکمیل و تقویت نماید. دکتر اسماعیل پیرعلی گفت: یکی از مهمترین سرمایه های کشور وجود نیروی انسانی دارای مهارت و جوانان تحصیلکرده است که با برنامه ریزی و هدایت این سرمایه به سمت ایجاد شرکت های کوچک زود بازده و استارت‌آپ های مبتنی بر علم و دانش می توان از این سرمایه به خوبی بهره برد. رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آموزش های فنی و حرفه ای گفت: آموزش تیم سازی  و شبکه سازی مکمل آموزش های فنی و حرفه ای است که منجر به ایجاد کسب و کارهای نو و شرکت های فناور خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و اضافه نمودن نوآوری و خلاقیت به این مهارت ها و حمایت پارک علم و فناوری بتوان زمینه رشد و شکوفایی استعداد جوانان نوآور و کارآفرین را فراهم نمود. در پایان تفاهم نامه همکاری با هدف ارتقا حوزه فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان، برگزاری همایش های علمی و فناوری مشترک، شبکه سازی و ایجاد کردیدور علم و فناوری و دیگر زمینه ها به امضا دوطرف رسید.