• پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، روز سه شنبه 3 اسفند 1400 طی نشستی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص توسعه توسعه زیست بوم فناوری و احداث زیرساخت های پارک علم و فناوری در استان بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به موانع و کمبودهای در حوزه اشتغال در استان چهارمحال‌وبختیاری اشاره نمود. در ادامه با بیان ظرفیت های بالقوه در استان در حوزه کشاورزی، دامپروری ، شیلات، گردشگری، صنعت و … به لزوم حمایت بیش از پیش جهت هدایت و ارتقاء این ظرفیت ها به حوزه دانش بنیان و در نهایت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان استان تاکید داشتند.

در ادامه دکتر ستاری ضمن ابراز خشنودی از پیشرفت‌های چشمگیر زیست‌بوم فناوری با محوریت پارک علم و فناوری از سال 94 تاکنون در استان، اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری جهت حمایت از طرح‌های توسعه فناوری پارک علم و فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله طرح‌های کلان در بخش آبزیان، شیلات، کشاورزی، گیاهان داروئی و سایر ظرفیت‌های منطقه‌ای استان نمود.

در این دیدار دکتر پیرعلی به ارائه گزارش از فعالیت‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در آن در حوزه‌های صادرات، فروش محصولات فناور و دانش‌بنیان، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فضاهای فیزیکی و عمرانی و… پرداخت. در ادامه ایشان باهدف بسط و توسعه نوآوری و فناوری و رفع موانع حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان به حمایت‌های درخواستی شامل: حمایت و تخصیص اعتبار مناسب جهت تکمیل و بهر برداری پروژه پردیس پارک علم و فناوری استان در سه‌ماهه اول سال آینده، حمایت در راستای ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی جهت توسعه فضای زیست‌فناوری در استان، حمایت مالی از توسعه زیرساخت‌های اراضی پارک جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دانش حمایت‌های مادی و معنوی معاونت از پارک و امکان استفاده از فضاهای فیزیکی موجود در ادارات استان با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و استاندار محترم جهت آماده‌سازی زیرساخت و تجهیزات موردنیاز  اشاره نمود.