بازدید رئیس پارک علم و فناوری از خانه خلاق و نوآوری آفتاب اصفهان

در راستای تحقق شعار سال و به منظور آشنایی با نمونه موفق در حوزه زیست بوم خلاق صورت گرفت؛ بازدید رئیس پارک علم و فناوری از خانه خلاق آفتاب اصفهان

در ابتدای این بازدید نشست مشترکی با حضور رئیس پارک علم و فناوری، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری، ستار کیانپور مدیر راه‌اندازی کسب و کار‌های گردشگری و صنایع دستی کمسیون اتاق بازرگانی ایران و دکتر روزبه پرچمی مدیر خانه خلاق و نوآوری آفتاب و سجاد حیات بخش مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری آفتاب و دکتر کمیل طیبی مدیر عامل سازمان اکو برگزار شد. در این نشست مدیر راه‌اندازی کسب و کار‌های گردشگری و صنایع دستی کمسیون اتاق بازرگانی ایران به بیان فعالیت‌های صورت گرفته در خانه خلاق و نوآوری پرداخت. ‌ایشان وجود سازمان فروش در خانه خلاق و نوآوری را وجه تمایز آن با سایر نهاد‌های حمایتی در حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری دانست. آقای کیانپور در ادامه به ارائه پیشنهاد‌هایی در راستای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری پرداخت.

دکتر پرچمی در این نشست به بیان فرآیند تأسیس مدل مینیاتوری پارک در یک ساختار کوچکتر تحت عنوان خانه خلاق و نوآوری پرداخت. ‌ایشان خواستار حمایت و راهنمایی در راستای تألیف الگو و شیوه‌نامه مشخص برای خانه خلاق و نوآوری از جانب پارک علم و فناوری شد. مدیر خانه خلاق و نوآوری آفتاب خودگردان بودن خانه‌های خلاق و نوآوری را از مزیت‌های این ساختار دانست.

در ادامه نشست دکتر پیرعلی ضمن تشکر از میزبانی خانه خلاق و نوآوری آفتاب، جمعیت بالای استان اصفهان، حضور هنرمندان در حوزه‌های مختلف و آشنایی گردشگران خارجی را از ظرفیت‌های زیست بوم خلاق این استان بر شمرد. ‌ایشان در ادامه همسایگی با استان اصفهان را یک ظرفیت در زمینه بازار، جمعیت، صنایع، تجارب فرهنگی و اجرایی برای استان چهارمحال و بختیاری دانست.

رئیس پارک علم و فناوری حضور خانه خلاق را به عنوان یک پلتفرم تعریف شده در بحث‌ایده تا صادرات، فرصتی برای شرکت‌های خلاق برشمرد. دکتر پیر علی وجود ظرفیت‌هایی همچون گردشگری طبیعت و صنایع دستی را زمینه ساز توسعه گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری دانست. ‌ایشان افزودند استفاده از ظرفیت‌های موجود در خانه خلاق و مشاوره‌ای آن در حوزه هنر در قالب یک تفاهم نامه و ساختار، منجر به توسعه در حوزه گردشگری استان خواهد شد. ‌دکتر پیرعلی جذب سرمایه‌گذار، صادرات، اشتغال، کارآفرینی و خلاقیت را ماحصل این تفاهم نامه دانست.

بازدید از ساختمان خانه خلاق و نوآوری آفتاب و فعالیت شرکت‌های خلاق مستقر از دیگر برنامه‌های این نشست بود. در انتهای این نشست با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی موجود در استان چهار محال و بختیاری، مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین پارک علم و فناوری و خانه خلاق آفتاب منعقد گردد.

خانه خلاق آفتاب اصفهان واقع در محل خانه تاریخی قزوینی‌ها، در بافت تاریخی و در مجاورت بقعه مذهبی-باستانی شهشهان در فضایی به مساخت ۵۰۰۰ متر مربع پذیرای بیش از ۲۵ تیم خلاق می‌باشد.