• چهارشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۷:۲۷
  • اخبار
  • 1541 بازدید
  • بدون دیدگاه
ایران از واردات اجکتورها در ابعاد بزرگ بی‌نیاز شد

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در مسیر تولید با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و نیاز به حمایت‌های مالی و علی‌الخصوص معنوی در زمینه عدم واردات کالای مشابه خارجی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی از ساخت اجکتورهایی در ابعاد بزرگ برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک با تجاربی که از ساخت اجکتورها داشت به‌عنوان مهندس طراح این صنعت در چهارمحال و بختیاری از حدود چهار سال پیش فعالیت خود را در فضای 180 متر کارگاهی آغاز کرد.

وی افزود: این اجکتورها با ایجاد خلأ وظیفه جابه‌جایی، تراکم و‌ مخلوط کردن گازها، مایعات و ذرات جامد برعهده دارند و این محصول بیشتر در صنایع نفتی، گازی، شیمیایی و غذایی کاربرد دارد.

پیرعلی تاکید کرد: تا کانون، این دستگاه وارداتی بوده؛ رقبایی نیز برای ساخت این محصول در کشور وجود داشت ولی این نمونه محصول به سفارش یک شرکت غذایی  برای اولین ‌بار در کشور ساخته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این شرکت با اشتغال‌زایی حدود ۱۰ نفر توانست در سال ۱۳۹۶ مجوز دانش بنیان را از معاونت علم و فناری ریاست جمهوری دریافت کند؛ و در حال حاضر موفق به تثبیت بازار خود در سطح کشور شود و نیاز بسیاری از پالایشگاه‌ها و شرکت‌های گازی و همچنین شرکت های فعال در حوزه صنایع غذایی را برطرف کند.

 

پیرعلی با اشاره به اینکه در شرکت‌های دانش بنیان بیشترین سرمایه دانش فنی، نوع‌آوری و تجربیات کارفرما است، اظهار کرد: این شرکت با اندک سرمایه مالی و تجهیزات کار خود را آغاز که پروسه رسیدن به ساخت اجکتورها حدود چهارسال سال از زمان استقرار در مجموعه پارک طول کشید.

رئیس پارک علم و فناوری چهار محال و بختیاری با بیان اینکه این شرکت از معدود شرکت‌هایی است که با این شرایط اقتصادی کار تولید خود را انجام می‌دهد عنوان کرد: این شرکت با شبیه‌سازی توانست اجکتورهایی در ابعاد بزرگ را برای اولین بار در کشور تولید و ایران را از واردات این محصول بی‌نیاز کند.

وی خاطرنشان کرد:  شرکت‌های دانش بنیان در مسیر تولید با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و نیاز به حمایت‌های مالی و علی‌الخصوص معنوی در زمینه عدم واردات کالای مشابه خارجی هستند.