• یکشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۵۶
تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری

با پیشنهاد پارک علم و فناوری ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری تشکیل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری در نخستین جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری مقرر شد ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری به دبیری پارک علم و فناوری تشکیل شود

در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری با تاکید بر شعار سال و بازدید های رییس جمهور و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در روزهای اغازین سال بر لزوم برنامه ریزی در این حوزه اشاره کرد. ایشان در ادامه استفاده از فرصت ایجاد شده و حساسیت به وجود آمده در این حوزه را خواستار شد. وی با اشاره به اقتصاد دانش بنیان به عنوان اقتصاد کم وزن و نرم افزاری بر لزوم تغییر نگرش از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان و وابستگی کمتر به اقتصاد نفتی تاکید کرد. دکتر اسماعیل پیرعلی تغییر چیدمان ذهنی و باور به نسل جدید و ایجاد شغل های جدید را الزام و بایدی در راستای تحقق شعار سال دانست.

ایشان افزایش محدودیت ها بر هزینه های بخش عمومی و محدودیت های منابع را باعث رسوخ فناوری در لایه لایه های اجتماعی و زندگی شخصی دانست و تاکید کرد نامحدود بودن ظرفیت علم و فناوری در دنیا باعث تولید علم و نگرش و فناوری جدید خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری در ادامه بیان کرد توجه خاص مدیرانی که در حوزه تولید فعالیت میکنند  به حرکت از سمت بخش سنتی به نوآوری در تحقق شعار سال الزامیست.  ایشان از وظایف دستگاه های متولی و کارگزان نظام، نجات کارآفرین و سرمایه گذار از دره مرگ فناوری نام برد. و تاکید کرد کمک در صدور مجوز ها و تزریق منابع مالی در مرحله تجاری سازی به عنوان حمایت مراجع زیر صلاح و کمک به فروش و عرضه محصولات دانش بنیان و در اولویت قراردادن خرید این محصولات توسط دستگاه متولی می تواند حمایتی در راستای رشد و تعالی این شرکت ها باشد.

رئیس پارک علم وفناوری در ادامه بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و مدیران دستگاه های تولی توسط پارک علم و فناوری به عنوان پشتیبان تجربی در قالب کارگاه آموزشی به منظور در اختیار قراردادن این تجارب تاکید کرد.

دکتر پیرعلی در انتهای صحبت های خود به نامه ارسالی به استاندار محترم به منظور تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در کارگروه استانداری اشاره و خواستار تشکیل این ستاد شد.

در انتهای این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار سال، توضیح داد: تولید در کشور باید مبتنی بر فناوری و علم باشد و در نهایت منجر به اشتغال‌آفرینی شود، تولیدات فناورانه بهره‌وری را افزایش می‌دهند و همچنین موجب صرفه‌جویی در منابع می‌شوند.

حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید در تولید، خودکفایی مورد تاکید و توجه قرار بگیرد، همچنین کاهش وابستگی به نفت از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خدمت صادقانه این موارد را محقق خواهد کرد. استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: این ستاد در راستای افزایش بهره‌وری در امور، صرفه‌جویی در منابع مالی و ایجاد اشتغال پایدار تشکیل خواهد شد.