نشست مشترک پارک علم و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف بررسی شعار سال

نشست مشترک با حضور رئیس  پارک علم و فناوری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف بررسی شعار سال و آشنایی با فرآیند تشکیل شرکت های دانش بنیان و شناسایی ظرفیت های بخش کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر جهانبازی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان به معرفی ظرفیت های موجود در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت. ایشان حضور 30 عضو هیات علمی در مرکز را یکی از مهمترین دارای ها و استعداد های موجود در مرکز دانست.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری ضمن تشکر بابت برگزاری این نشست به تبیین زیست بوم فناوری استان پرداخت. دکتر پیر علی با بیان خدمات  پارک علم و فناوری به شرکت های مستقر به تشریح فرآیند تشکیل شرکت های دانش بنیان و حمایت های صورت گرفته از این شرکت ها از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت. ایشان در ادامه پیشنهادات خود را در سه محور بیان کرد؛ 1-راه اندازی مرکز رشد اقماری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به وجود ظرفیت های این مرکز 2- بالا بردن ضریب نفوذ فناوری در محصولات کشاورزی با توجه به حضور اساتید و اعضای هیات علمی در مرکز 3- اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با حمایت و تسهیل گری پارک

در اتنهای جلسه دکتر ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده توسط رئیس پارک علم و فناوری بر لزوم داشتن نگاه بومی به فعالیت های های در حال انجام بر توسعه فناوری تاکید کرد. دکتر ابراهیمی داشتن نگاهی فرهنگی به دانش کشاورزی و نیز نگاهی محیط زیست محور و بهره وری در حوزه آب را لازمه موفقیت در حوزه کشاورزی دانست. ایشان وابستگی بیش از حد به واردات در حوزه دام پروری را از آفات این صنعت بر شمرد و تاکید کرد وجود ظرفیت های همچون محیط مناسب و دانش کافی در این زمینه می تواند راهگشای این چالش باشد.

رئیس جهاد کشاورزی در انتهای صحبت های خود به بیان پیشنهاداتی در خصوص افزایش شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه کشاورزی پرداخت از جمله مهمترین این پیشنهادات می توان به تاسیس شرکت توسط هرکدام از بخش های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، برگزاری رویداد ایده شو با همکاری پارک علم و فناوری و برگزاری جلسات ماهانه برای ارزیابی پیشرفت های صورت گرفته در مجموعه اشاره کرد.