• یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۵
  • اخبار
  • 1065 بازدید
  • بدون دیدگاه
ایجاد پردیس علم و فناوری مشترک پارک علم و فناوری و شرکت شهرک های صنعتی استان

به گزارش اداره کل روابط عمومی پارک علم و فناوری، در این نشست اسماعیل پیرعلی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد فضای تولید و تجاری سازی جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد و افزود استفاده مطلوب از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین در تجاری‌سازی فناوری‌های منتج از پژوهش‌های کاربردی، گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و نیز همکاری مشترک در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان از نتایج این تفاهم نامه خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری امضای این تفاهم نامه را گامی مثبت در راستای حمایت مؤثر از شرکت­‌های فناور و دانش‌­بنیان دانست و تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه، نتایج ارزشمندی در جهت توسعه و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان در سطح استان خواهد داشت.

 پیر علی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه، حمایت از جذب و استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولیدی، واحدهای تحقیق و توسعه مراکز توانمند در شهرک‌های صنعتی شهرکرد با رویکرد توسعه و نفوذ فناوری‌های نوین در بین صنایع کوچک و متوسط و توسعه فناوری‌های نوین است.

شایان ذکر است، راه اندازی پردیس مشترک پارک علم و فناوری با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای اولین بار در کشور  و به منظور گسترش زون فناوری و نوآوری پارک‌های علم و فناوری اتفاق می‌افتد.