• سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
نشست مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی

همکاری‌های پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و دانشگاه علوم پزشکی استان گسترش می یاید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشست مشترکی که با هدف بررسی راهکارهای گسترش همکاری برگزار شد، دکتر ارسلان خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی از جمله رشته های تحصیلی ارائه شده، فضاهای آزمایشگاهی از جمله حوزه زیست فناوری و استقرار مرکز رشد سلامت، گفت: تکلیف ما در تحقق شعار سال حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان و در نهایت احصاء نتایج مثبت در این حوزه درپایان سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این نشست با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر مجموعه پارک علم و فناوری اظهار داشت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور موفق آن می‌تواند زمینه توسعه استان را به‌ویژه در زمینه تحقق شعار سال که همانا تولید دانش بنیان و اشتغال پایدار است، تضمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی  از برنامه‌های مشترک با پارک علم و فناوری استقبال می‌کند تصریح کرد: پارک علم و فناوری حلقه ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع استان است و ما برای توسعه این ارتباط و استفاده مردم از دستاوردهای همکاری این مجموعه تلاش مستمر و بی‌وقفه خواهیم داشت.

در ادامه دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود اشتغال 900 نفری در پارک علم و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک سال گذشته توانسته‌اند فروش 2300 میلیاردی داشته باشند و همچنین 1.5 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

دکتر اسماعیل پیرعلی گفت: پارک علم و فناوری هرچند در زمینه‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی فعال بوده اما اخیراً شرکت‌ های مستقر در پارک توانسته‌اند در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی تجربیات خوبی کسب کنند.

 رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به برنامه گرنت فناوری که با هدف حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دارای ایده‌های فنّاورانه و بازارگرا که در حال اجراست، ادامه داد: در این طرح، پارساها (پایان نامه و رساله­ های پذیرفته شده در طرح) می توانند از حمایت های پارک علم و فناوری، وزارت علوم و با توجه به زمینه کاری از حمایت یکی از سازمان های حامی طرح استفاده کنند.

وی در آخر گفت: با توجه به امکانات موجود و تجربیات کسب شده آمادگی لازم برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در بحث راهبری و کوچینگ هسته واحدهای های مستقر در مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی را داریم.