• یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۳
  • اخبار
  • 1015 بازدید
  • بدون دیدگاه
امضای تفاهم نامه سه جانبه پارک علم و فناوری، دانشگاه شهرکرد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای

در راستای اجرای طرح نخلستان

در نشستی که به همین منظور در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد، دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری اجرای این طرح را فرصتی برای ظرفیت سازی به منظور اشتغال  فارغ التحصیلان جویای کار دانست. ایشان وجود توانایی شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان در زمینه های فنی و ماشین آلات را ظرفیت مناسبی جهت ارتقای توان فنی فارغ التحصیلان بر شمرد. رئیس پارک علم و فناوری همچنین حضور راهبر و منتورهای قوی در فضای کاری سازمان فنی و حرفه ای را از پتانسیل های این سازمان در راستای نیل به اهداف تفاهم نامه دانست. ایشان در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری رویدادهای کارآفرینی،  این رویدادها را زمینه ساز حضور افراد خلاق و نوآور به منظور راه اندازی کسب و کار در فضای کارآفرینی دانست.

تاسیس مدرسه کارآفرینی با همکاری دانشگاه و سازمان فنی و حرفه ای یکی دیگر از مباحثی بود که رئیس پارکم علم و فناوری به آن اشاره کرد. دکتر پیر علی در انتها استفاده کامل از مواهب طرح نخلستان را منوط به تبیین آیین نامه  اجرایی برای این تفاهم نامه دانست.

در ادامه این نشست دکتر یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان فعالیت های متداول دانشگاه در زمینه های پژوهشی، این تفاهم نامه را مجالی برای استفاده از ظرفیت های سازمان فنی حرفه ای به منظور مهارت افزایی دانشجویان دانست. ایشان طرح نخلستان را فرصتی برای مهارت محور فارغ التحصیل شدن دانشجویان برشمرد.

در ابتدای این نشست علیرضا کریم زاده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه زیرساخت‌ها و زمینه‌های مورد نیاز برای توسعه کارآفرینی هنوز در مراکز آموزشی به درستی شکل نگرفته است، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این توانایی را دارد که گامی موثر برای اشتغال و کارآفرینی بردارد.