• دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۱
  • اخبار
  • 1001 بازدید
  • بدون دیدگاه
اجرای مرحله اول  طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده با همکاری مشترک سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و پارک علم و فناوری و با هدف همکاری در خصوص تحقق اهداف شعار سال، همکاری جهت تقویت زیست بوم فناوری و دانش بنیان استان و ایجاد فرهنگ کارآفرینی فناورانه ارتقای سطح ایده پردازی و فناوری در اقشار بسیج در حال برگزاری است.

در این طرح که با شعار هر پایگاه بسیج یک سنگر دانش بنیان آغاز شده است تا کنون1000 نفر از نخبگان علمی و پژوهشی بسیج در 6 شهرستان استان شرکت کرده اند و انتظار می رود طی برنامه ریز های صورت گرفته تا انتهای برنامه تعداد افراد که در این طرح شرکت می کنند به 2000 نفر در 10 شهرستان برسد.

در طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده تلاش شده است مفاهیم دانش بنیان (محصولات دانش بنیان، شرکتهای دانش بنیان، ثبت اختراعات و..) برای اقشار بسیج در سراسر استان تبیین شده و بدین وسیله زمینه برای ایجاد، شکوفایی و توانمند سازی هر چه بیشتر شرکتهای دانش بنیان فراهم و با سازماندهی مناسب دوره های ویژه آشنایی با ادبیات دانش بنیان  برای اقشار بسیج برگزار گردد.

 از جمله سرفصل های دوره های در حال برگزاری می توان به آشنایی با شرکتهای دانش بنیان ( از تاسیس تا توسعه و مزایای قانونی)، آشنایی با ثبت اختراعات، آشنایی با اجزای زیست بوم فناوری و سازمانهای حمایتگر توسعه فناوری استان و امکان سنجی ایده ها تا تبدیل به محصول اشاره کرد.

قرار است پس از پیاده سازی طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده، فراخوان جشنواره جهادگران علم و فناوری صورت پذیرد و در پایان و همزمان با هفته بسیج نمایشگاه جهادگران علم و فناوری و فن بازار هفته پژوهش در قالب یک نمایشگاه مشترک برگزار شده و از دستاوردهای طرح رونمایی گردد.