• دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
  • اخبار
  • 1429 بازدید
  • بدون دیدگاه
دفتر استاندارد سازی پارک علم و فناوری افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، با حضور مدیر کل استاندارد استان دفتر استاندارد سازی پارک علم و فناوری افتتاح شد.

 در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری و اداره کل استاندارد استان و با هدف تسهیل در امر تدوین و تعریف استاندارد جهت کالاها و خدمات دانش بنیان و فناور، دفتر استاندارد سازی پارک علم و فناوری افتتاح گردید.

در این مراسم آقای دکتر اسماعیل پیر علی رئیس پارک علم و فناوری با مثبت ارزیابی کردن استقرار این دفتر در مجموعه پارک و فناوری در جهت کمک به شرکت های مستقر به منظور دریافت استانداردهای لازم تاکید کرد استانداردسازی یک محصول یا خدمت به‌ویژه محصولات یا خدمات فناورانه مسیر تجاری‌سازی محصول را هموار می‌کند و به آن هویت می‌بخشد.

رئیس پارک علم و فناوری در ادامه بیان کرد : زمانی که یک محصول یا خدمت دانش‌بنیان بتواند استانداردهای لازم را کسب کند، متقاضی بیشتری خواهد داشت. ازسوی دیگر، بازاریابی محصول و عرضه آن در بازارهای خارجی تسهیل خواهد شد درنتیجه امکان هرچه بیشتر صادرات محصول نیز فراهم می‌شود.

در این برنامه دکتر مهدی پژوهش دهکردی مدیر کل استاندارد استان با بیان حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در جهت  تدوین استاندار محصولات دانش بنیان و فناوری گفت: استقرار دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فناوری موجب تسهیل در امر صدور مجوز شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر می شود، همچنین نشان دانش‌نماد هم برای محصولات این شرکت‌ها تعیین شده و بدون رفت و آمدهای خسته‌کننده‌ اداری می‌توانند امور مربوط به استاندارد محصولات را انجام دهند.