• سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
  • Uncategorized، اخبار
  • 1003 بازدید
  • بدون دیدگاه
طرح توسعه مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، طرح توسعه مجتمع کارگاهی شهدای علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه مجمتع کارگاهی شهدای علم و فناوری به مساحت 900 متر مربع و در 2 فاز غذا و دارو و صنعت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرکرد ساخته شده است. وی محل تامین اعتبار این مجتمع را از محل 50 درصد اعتبار عمرانی وزارت علوم و همچنین اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان نمود و افزود با افتتاح این طرح ظرفیت این مجتمع 50 درصد افزایش یافت. رییس پارک علم و فناوری استان میزان صادرات این مجمتع کارگاهی را 175 هزار دلار دانست و تاکید کرد در حال حاضر 70 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در دیدار از واحدهای پارک علم و فناوری استان افزود: شرکت های دانش بنیان با توجه به ویژگی های خود و پویایی و تطبیق با شرایط پیرامونی و انعطاف پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای گذر از تنگناهای اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین اهمیت شرکت ها و محصولات دانش بنیان در اقتصاد کشور، اهمیت تولید کالای ایرانی دوچندان شده است که تحقق این امر مستلزم حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان است.

عباسی تصریح کرد: در همین راستا تلاش می شود با اتصال دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمات رسان به شرکت های دانش بنیان، از یک سو در رونق تولیدات داخلی و بهره وری بیشتر گام برداشته شود و از سوی دیگر انگیزه و مشوقی برای جوانان فعال در این واحدها فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، اتصال زنجیره علم و صنعت را از مهمترین ضروریات استان دانست و گفت: با برگزاری نشست ها و دیدارهای متعدد بین مدیران دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان این حلقه مفقوده در استان شکل می گیرد.